Veckans Fråga
En ny fråga dyker upp här varje vecka och här samlar vi även alla svaren.
Har du förslag på fråga? (Fler svarsalternativ är möjligt)
Maila din fråga och svarsalternativ till: maria@motorsportivarmland.nu

 

Veckans Fråga 2015

 

     
     
Vecka 44  
  Angående forumet
Maila gärna dina idéer till maria@motorsportivarmland.nu eller skriv i Svenskt Rallyforum eller Rallycrossforumet.
 
Veckans fråga gäller följande: Vecka 18
Skulle det vara intressant att åka WinterRallyCup 2013 för att bli korad som Sveriges snabbaste vinteråkare?

De olika alternativen:
1.
Ja. 4 st deltävlingar prel LBC-Ruschen, Skogsrundan, Hälsingerallyt och Gestrikekannan

2.
Ja 5-6 tävlingar prel som ovan plus Uppsala dag 2 samt Finnskogsvalsen

3. Inte intresserad/Inte intressant
 
Vecka 5    
    OBS!
Servern där frågan ligger, ligger då och då nere. Om du inte ser någon fråga eller svar, tryck uppdatera.

Eller kom tillbaka senare!
     
     
SuperCupen i Rally lades ner efter 2010 års säsong.
Vi i "gamla" ledningen har på senare tid fått en del förfrågningar om det är möjligt att återupta SuperCupen och det redan till 2012. Helt klart är att det går, men vi vill nog ha lite back up från tävlande och arrangörer om det finns ett tillräckligt stort intresse för detta, eller om Ni redan har valt andra tävlingsserier som ert alternativ.

OBS! Viktigt när du fyller i är att du änger om du är
T = Tävlande
Arr: = Arrangör
Pub = publik

Tack för din medverkarn
Vecka 42  
   
T = Tävlande
Arr: = Arrangör
Pub = publik
 
   
Vecka 35 Vecka 21  
 

Om det bara skulle vara tillåtet med gamla utslitna grusdäck, i stället för specialdäck för asfalt, skulle du köra en rallysprint på asfalt då? 

 
   
   
Vecka 20 Vecka 18 Vecka 50
     
     
     
Vecka 46 Vecka 44 Vecka 38
Vad anser du om inloggning för Rallycrossforumet? Då med ett där man även i fortsättningen vara anonym via sk Nicknamn. Nytt rallycrossforum är på gång. Men jag skulle vilja ha er åsikt om uppbyggnaden. Är lite osäker på vad ni som använder den vill ha.

Väljer ni annan, maila mig då hur ni skulle vilja ha den! maria@motorsportivarmland.nu
Är det ok med att hemmaförare hjälper till i samband med Hemmatävling. Tex att de ska hjälpa till innan och efter start
etc samt ordna med 2-3 funkitionärer om tävlingen ingår i en cup eller serie?
     
     
  Vecka 21 Vecka 18
     
     
Vecka 15 Vecka 13 Vecka 12
     
     
Vecka 11 Vecka 10 Vecka 9
   
     
     
Vecka 5 Vecka 46 Vecka 44
     
     
  Vecka 38 Vecka 36
     
     
Vecka 28 Vecka 24 Vecka 20
  Kenny Bräck gör Rallycrossdebut. Hur tror du det går för Kenny Bräck i Höljes? Har du stöttat Motorsport i Värmland i år?
 
 
 
     
Vecka 16 Vecka 12 Vecka 44
     
     
Vecka 42 Vecka 40 Vecka 38
    De få aktiva rallyförare som finns kvar i Värmland:
     
Vecka 37 Vecka 31 Vecka 23
Skulle du bry dig om ifall
Voc/Eko-bilar homologerades
och därmed kunna tex plocka
ur inredningen som en del
anser som ett riskmoment vid
en brand eller olycka?
 
   
   
Vecka 19 Vecka 15 Vecka 14
Motorsport i Värmland är ju en sajt för all motorsport. Svenskt Rallyforum lockar många besökare, men en del vet inte om det "får" användas till mer sporter, tex rallycross och racing.

Frågan är:
Ska Svenska Rallyforum byta namn till Svenskt Motorsportforum eller ska vi öppna nytt forum med det namnet?
 
  Är 23,20 för sent att visa VM-rallyna på svt?
Vecka 11 Vecka 10
Vad tycker du om nya framsidan?
Vecka 7
Besökte du Svenska Rallyt i år?
     
     
  Vecka 4 Vecka 3
Vem vann Svenska Rallyt
 
Hur många Voc/Grp E åkare eller andra som har en bil värd ca 20-40000:- kan tänka sig lägga ut ytterligare kanske uppåt 30-40 tusen för HANS för att åka vidare?
 
 
     
Vecka 49
Fråga till Volvo Orginalare
I Volvo Original har bromsbeläggen blivit fria, vilket innebär att du får använda vilket fabrikat av belägg som du vill. Nu är frågan, vilken typ av belägg kommer du att använda? Till Volvo 240-serien är det inga problem, där finns både bra sportbelägg och tävlingsbelägg av olika fabrikat till en rimlig kostnad. Tävlingsbelägg fram för några hundralappar över 1000 kr och bak för under 1000 kr. Till Volvo 740 och 940 är det däremot värre, där finns inga tävlingsbelägg från kända tillverkare.

Frågan är då om ni aktiva i Volvo Original med dessa bilar,
vill att det ska tas fram tävlingsbelägg t. ex Mintex genom Din Rallyboutique?
Du kan fortfarande använda vanliga standardbelägg som inte klarar tävlingskörning, men som har ett attraktivt pris. Nästa steg är sportbelägg av varierande kvalitet, där ett bra sportbelägg kan vara ett alternativ vid korta tävlingar som sprintar. Prismässigt hamnar ett sådant belägg mellan 500 - 1000 kr per sats.

Sista alternativet är ett tävlingsbelägg som både slitage mässigt och temperaturmässigt klarar tävlingstempo på minirallyn, rallyn och utländska asfaltvägar. Prismässigt hamnar dessa belägg på en kostnad strax under 2000 kr per sats.
Alternativen

Alt 1:
Jag kommer att använda standardbelägg för att minska kostnaden.

Alt 2:
Jag kör mest sprintar och klarar mig på ett bra sportbelägg.

Alt 3: Jag vill ha ett riktigt tävlingsbelägg, som klarar tuff tävlingskörning.

 
   
     
Vecka 46
Bör mindre onotade tävlingar i större omfattning tillåta t.ex. mastervarv eller rek?
(under ordnade former).
   
     
     
Vecka 45  
Om intresset av onotade rallytävlingar.
Om det blev en sådan rallyserie tex värmlandserien, skulle du åka då?
 
   
   
Vecka 39
Den här veckan ber vi dig välja om du är en som redan ÅKER SM eller om di VILL åka SM i framtiden innan du röstar!

   
OBS!
För dig som ÅKER SM idag:

OBS!
För dig INTE åker SM idag, men kommer att göra det i framtiden:
 
     
     
     
Se äldre frågor>>